‘Germanes de frontera’ és el segon repertori (encara sense disc) que estrenen Les Kol·lontai, després que l’anterior ‘Cançons violetes’ servís de tret de sortida, el 2017, del BarnaSants. Sílvia Comes, Meritxell Gené i Ivette Nadal (Montse Castellà ja no hi és) han inaugurat la 29a edició del certamen amb un concert al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat.

Aquesta reunió de Les Kol·lontai inclou tres músics i un productor per enriquir la sonoritat del nou repertori, confegit amb temes de les cantants i d’autores admirades. “Normalment les cantautores anem en solitari i no ho desmereixem, al contrari, ho estimem. Però amb aquests músics potser acostem el missatge a un públic més ampli“, argumenta Ivette Nadal.

‘Germanes de frontera’, amb missatge feminista

Evidentment, el missatge del nou ‘Germanes de frontera’ és feminista. “Ens hem preocupat molt, treballant les cançons, per saber més sobre les dones, la situació actual i què és el que planteja el feminisme“, explica Sílvia Comes. Al repertori hi ha poemes musicats de Maria Mercè Marçal, Anna Dodes, Marta Pessarrodona i Alda Merini, entre d’altres, però també cançons d’autoria pròpia.

“Jo he volgut parlar de la menstruació, que encara és un tema tabú”, afirma Gené. “Jo de pau i guerra i d’intersexualitat“, afegeix Comes. Ivette Nadal ha musicat, com ja havia fet a ‘Cançons violetes’, un poema de la italiana Alda Merini, ‘Turment’. “És una autora que toca molt el tema de la malaltia mental, cosa que a mi m’interpel·la molt. Ho va escriure gairebé tot en un psiquiàtric i, malgrat tot, se la va proposar uns quants cops per al Premi Nobel”, narra Nadal.