La Banda Municipal de Barcelona (BMB) ha engegat temporada aquest diumenge a L’Auditori amb la presentació d’un repertori que dona protagonisme a la nova creació. Sota les ordres del director, José R. Pascual Vilaplana, la banda ha estrenat un concert de dues parts que mostren com la música pot descriure la pintura futurista, per una banda, i revisiten l’univers creatiu de Beethoven, per l’altra.

Velocitat i moviment del so amb alguna paràfrasi a Beethoven

Durant la primera part del concert s’ha interpretat l’obra Finish Line, de la compositora americana Cindy McTee. La velocitat i el moviment s’han reflectit en el so amb la peça de percussió del compositor i pedagog Joseph Schwanter, concebuda per celebrar el 150è aniversari de la Filharmònica de Nova York.

La segona part ha volgut recrear i parafrasejar el món interior de Beethoven amb Geschwindmarsch by Beethoven, de Paul Hindemith, i Extreme Beethoven, de Johan de Meij, compositor convidat de la banda.

Músics nominats als premis Grammy Llatins

Una de les novetats de la temporada d’enguany és la nominació de dues peces dels Barcelona Clarinet Players —una formació de músics de la banda— als premis Grammy Llatins. Les obres nominades han estat Caribbean Berceuse, de Paquito D’Rivera, i Somni Austral, de Daniel Freiberg, en la categoria de millor obra clàssica contemporània.