La pandèmia va obligar a interrompre la connexió directe amb avió entre Barcelona i Shanghai i ara, quatre anys després, la ruta ha tornat a activar-se. Aquest dimarts n’ha sortit des de l’Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat el primer vol, operat per la companyia Air China. Ho ha fet cap a les 12.40 h i arribarà a Shanghai demà, minuts abans de les 7 h. La ruta de retorn sortirà a les 00.45 h de la matinada i aterrarà a la capital catalana a les 8.05 h del matí del mateix dia. Amb aquesta ruta, l’aeroport del Prat suma 53 destinacions intercontinentals, la xifra més alta de la seva història.

Air China oferirà tres vols setmanals per unir les dues ciutats: sortiran els dimarts, els dijous i els dissabtes, i es faran amb un airbus A350-900, amb capacitat per a prop de 311 passatgers, distribuïts en tres classes de cabina: Business amb 32 seients, Premium Economy amb 24 seients i Economy amb 255 seients. L’avió té wifi i sistemes d’entreteniment.

Acte amb representants del Govern espanyol, la Generalitat i l’Ajuntament

A l’acte per inaugurar la nova ruta, hi han assistit el cònsol general de la República Popular de la Xina a Barcelona, Hu Aimin, el secretari general de la Delegació de Govern espanyol a Catalunya, Simón Pérez i el tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls. Pérez ha destacat la importància d’aquesta connexió i ha detallat que Barcelona ha de “tenir unes instal·lacions adequades” per dur a terme rutes intercontinentals. El nou secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha mostrat el suport de l’Administració a futures noves connexions amb Àsia.

Foto: Àlex Recolons

Per la seva banda, el tinent d’alcaldia d’Economia de l’Ajuntament, Jordi Valls ha dit que és “una necessitat” econòmica que l’aeroport sigui capaç de tenir més vols directes de llarg recorregut, i ha defensat que el debat és aquest i no ampliar o no l’aeroport.

Pla estratègic per recuperar passatgers

El retorn d’aquesta ruta forma part del Pla estratègic 2021-2024, que va elaborar el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) amb l’objectiu de recuperar els vols i el posicionament intercontinental del Prat després de la davallada de passatgers que hi va haver durant la pandèmia. En aquell moment es van fixar 14 destinacions prioritàries, entre les quals hi havia, per exemple, Chicago, Nova York, Pequín, Shanghai o Hong-Kong.

L’Aeroport de Barcelona ja ofereix 21 vols al continent americà, set a l’Àsia, vuit a l’Orient Mitjà i 17 a l’Àfrica, i amb les destinacions de Cancún (Mèxic), Punta Cana (República Dominicana) i Cap Verd, en què les operacions són puntuals, segons dades facilitades per Aena a Europa Press.