Passaven 20 minuts de les 2 de la matinada quan un autobús de la línia N12 ha embestit el noi. Sembla que el jove i les 14 persones que l'acompanyaven haurien protagonitzat aldarulls a l'interior de l'autobús. Per això, la conductora els hauria obligat a baixar-ne. Segons alguns testimonis, la víctima s'hauria quedat enganxada a la porta i hauria caigut sota el vehicle, que en arrencar l'hauria arrossegat. La versió de l'empresa, però, és diferent. Assegura que els joves van baixar-ne de manera voluntària i que, un cop a baix, van continuar increpant la conductora i colpejant el vehicle. L'atropellament mortal s'hauria produït quan l'autobús girava a la dreta per enfiliar el carrer de González Tablas. Els serveis d'emergència no han pogut fer res per salvar-li la vida. L'accident reobre el debat sobre la seguretat al transport públic nocturn. RICARD FONT, secretari de transports i mobilitat de la Generalitat "En general al transport públic tenim problemes a la nit i hem de seguir insistint en algunes de les mesures que vam posar sobre la taula. En els autobusos segurament també haurem de tendir a posar mesures de seguretat". Per garantir la seguretat tant dels conductors com dels passatgers, l'empresa assegura que des del mes de març estan instal·lant càmeres de seguretat als seus vehicles. L'autobús implicat en l'accident en duia i per això la policia espera ara tenir les imatges per poder aclarir els fets. De moment, els controls de drogues i alcoholèmia que s'han fet a la conductora han donat negatiu. Al marge de la investigació, però, la família ja ha dit que posarà una denúncia.

El vehicle implicat en el sinistre és un autobús nocturn N12, que cobria el trajecte entre Barcelona i Sant Feliu de Llobregat. El jove mort formava part d’un grup d’entre 12 i 14 persones que, segons diversos testimonis, havia provocat aldarulls a l’interior de l’autobús i a qui la conductora hauria obligat a baixar-ne. Segons alguns testimonis, la víctima s’hauria quedat enganxada a la porta i hauria caigut sota el vehicle, que en arrencar, l’hauria arrossegat.

La versió de l’empresa responsable de l’autobús, però, és diferent en alguns punts. En un comunicat, afirma que els joves van baixar de “manera voluntària” a la parada de l’avinguda Diagonal amb el carrer de González Tablas. Afegeix que la conductora va tancar les portes de l’autobús i va sortir de la parada “amb prudència i escassa velocitat, tot i que els joves continuaven cridant, colpejant i insultant-la”. Tot seguit va girar i “va notar com la roda trassera dreta s’elevava” perquè havia atropellat el noi.

La Guàrdia Urbana investiga els fets

La Guàrdia Urbana ha iniciat una investigació per aclarir les  circumstàncies de l’accident, que ha tornat a obrir el debat sobre la seguretat al transport públic nocturn. L’empresa diu que l’autobús estava equipat amb una càmera de seguretat. Al mes de març, l’empresa va començar a posar càmeres als vehicles com a mesura de seguretat per a conductors i vianants.

Els controls de drogues i alcohol que s’han fet a la conductora han donat negatius.