El Banc de Sang ha presentat aquest divendres, 1 de juliol, a la plaça de Catalunya la campanya d’estiu “Posa’t el ‘tattoo’ de moda i fes #amicsdesang”.  Aquesta campanya pretén animar la gent a donar sang durant aquestes vacances d’estiu i vol recordar que per mantenir sempre les reserves són necessàries donacions diàries, ja que la sang té caducitat.

La campanya, que acaba a finals d’agost, es farà en hospitals amb banc de sang i unitats mòbils. Tots els donants rebran una de les cinc calcomanies dissenyades especialment per a la campanya. Cinc il·lustradors s’han encarregat de crear els tatuatges, entre ells Roger Padilla, membre del grup Manel. Aquestes calcomanies estan inspirades en cinc històries reals i, al títol hi ha la frase d’una cançó amb la qual el receptor s’identifica.

Durant les vacances d’estiu, amb la disminució de l’activitat en empreses i els canvis d’hàbits, les donacions de sang baixen un 30 % en relació amb la resta del any, però l’activitat als hospitals no s’atura. Per això, es vol intentar augmentar un 10 % el nombre de donacions respecte a l’estiu passat i s’han programat una vuitantena de campanyes cada setmana.

Des de la campanya de donació de sang s’anima a tothom que vulgui a difondre les fotografies amb els tatuatges a través de les xarxes socials com Facebook, Twitter i Instagam (@donarsang) utilitzant l’etiqueta #amicspersempre.