(ACN) La patronal de les petites i mitjanes empreses PIMEC ha celebrat aquest dijous l’aplicació d’un nou sistema de gestió de les altes i les baixes laborals. Segons ha destacat l’organització en un comunicat, es deixa enrere un mètode que consideren “anacrònic” i s’agilitzen els tràmits burocràtics. Amb tot, PIMEC reclama que es garanteixi que els mecanismes telemàtics entre administracions facin realitat l’objectiu perseguit amb agilitat.
S’enviarà el comunicat de baixa automàticament
A partir d’ara, els treballadors que estiguin temporalment incapacitats per desenvolupar la seva activitat deixaran d’estar obligats a entregar a l’empresa el comunicat i serà la mateixa Administració la que farà la gestió. “A través de la nova normativa, que entrarà en vigor a partir del dia 1 d’abril, només es facilitarà una còpia a la persona treballadora dels comunicats mèdics de baixes, confirmació i altes per tal que disposi d’un comprovant, i s’eliminarà així la segona còpia per a l’empresa, entitat gestora o mútua”, explica la patronal.