No només comparteixen sala, sinó també serveis informàtics. L’objectiu és integrar i centralitzar tots els serveis de resposta a les emergències i donar un servei com més ràpid i eficaç possible. El fet que sigui a Barcelona és perquè una de cada tres trucades que es fan als serveis d’emergència a Catalunya és d’un barceloní.
La Sala Conjunta d’Emergències funciona des de novembre de 2005, coincidint amb el desplegament dels Mossos d’Esquadra a Barcelona, i és l’espai on es gestionen tots els serveis policials i d’emergència de la ciutat. De mitjana, hi ha setmanalment gairebé 5.800 incidències de la Guàrdia Urbana, 3.800 de Mossos i 300 de Bombers. La coordinació entre els diferents cossos i el Centre de Gestió d’Emergències es duu a terme a través de passarel·les informàtiques. A partir d’ara es podrà comunicar també amb el sistema informàtic del SEM, i en un futur pròxim, amb el de Barcelona de Serveis Municipal. Geli ha remarcat que l’objectiu final és que tots els serveis d’emergència treballin conjuntament a través del telèfon 112 i des d’un únic edifici, que ha assegurat que estarà llest i en ple funcionament d’aquí a quatre anys.