No només comparteixen sala, sinó també serveis informàtics. L’objectiu és integrar i centralitzar tots els serveis de resposta a les emergències i donar un servei com més ràpid i eficaç possible. El fet que sigui a Barcelona és perquè una de cada tres trucades que es fan als serveis d’emergència a Catalunya és d’un barceloní.

La Sala Conjunta d’Emergències funciona des de novembre de 2005,  coincidint amb el desplegament dels Mossos d’Esquadra a Barcelona, i  és l’espai on es gestionen tots els serveis policials i  d’emergència de la ciutat. De mitjana, hi ha setmanalment  gairebé 5.800 incidències de la Guàrdia Urbana, 3.800 de Mossos i 300 de Bombers.  La coordinació entre els diferents cossos i el Centre de Gestió  d’Emergències es duu a terme a través de passarel·les informàtiques.  A partir d’ara es podrà comunicar també amb el  sistema informàtic del SEM, i en un futur pròxim, amb el de Barcelona  de Serveis Municipal. Geli ha remarcat que l’objectiu final és que tots els serveis  d’emergència treballin conjuntament a través del telèfon 112 i des  d’un únic edifici, que ha assegurat que estarà llest i en ple  funcionament d’aquí a quatre anys.