A l'Arnau l'acompanya cada matí el seu pare a l'escola. A la porta, es troba amb els seus companys i pugen plegats. XAVIER HURTADO, pare de l'Arnau "En un principi podia ser la novetat però ara ja l'Arnau és l'Arnau. Com diu ell, sóc el Harry Potter de l'escola, tothom em coneix." MANUEL EIXIMENO, director de Recursos Educatius de l'ONCE "Els nanos han d'estar amb els seus companys, amb els seus iguals. Això és bo perquè, sinó, els aïllem del món. És bo que visquin les seves oportunitats, com qualsevol altre, des de l'escola." L'Arnau segueix el ritme de la classe. Ho fa amb l'ajuda de la Pèrkins, aquesta màquina que li va facilitar l'ONCE i que li permet agafar apunts en braille. També l'ONCE li ha imprès els mateixos llibres de text que fan servir els seus companys a braille i li ha proporcionat material especial. MARTA VENDRELL, tutora 5è de Primària, Escola Betània-Patmos "La mare em va portar aquest material que és tàctil. Pots anar traient les peces i ell va memoritzant les siluetes i els noms dels continents estan en braille." Un cop a la setmana els nens i joves cecs o amb deficiència visual a Catalunya, reben una classe de reforç a la mateixa escola amb una mestra itinerant de l'ONCE que els ajuda a posar-se al dia si s'han endarrerit. ARNAU HURTADO "Els companys m'ajuden per anar d'un lloc a l'altre i a l'hora d'estudiar ho faig sol i si hi ha alguna cosa, un dibuix o així, el Ferran m'ho explica." FERRAN GONZÁLEZ, company de l'Arnau "Ell quan alguna vegada està perdut, jo l'ajudo a a llegir les coses o així." ARTURO BELLET, company de l'Arnau "És una mica difícil perquè has d'estar tota l'estona parlant, dient-li on està la pilota... és una mica cansat." La nova Llei d'educació considera clau la inclusió dels nens i joves amb discapacitats sensorials i físiques a les escoles ordinàries per garantir una educació equitativa i de qualitat.