Els altres carrers on també es limitarà la velocitat a 30 quilòmetres per hora en alguns trams són Torrent de l’Olla, Providència, Encarnació, Tordera, Milà i Fontanals i Bonavista. Així, només quedaran cinc vies a tot Gràcia on la velocitat màxima serà de 50 km/h: Gran de Gràcia, travessera de Dalt, Còrsega i el carrer de l’Escorial. D’aquesta manera, la nova senyalització permetrà millorar els índexs de velocitat a carrers que queden fora de les superilles per a vianants o són perimetrals. Les tasques per pintar el terra es fan de les 10 de la nit i fins a les 6 del matí.

El districte de Sant Andreu, pioner
El model de zones 30 es va crear el juny de 2006 amb una experiència pilot al districte de Sant Andreu per delimitar àrees on no es pogués circular a més de 30 quilòmetres per hora. Després d’un temps de prova, l’Ajuntament va comprovar que l’accidentalitat dins d’aquestes zones havia disminuït fins al 27%. Per això es va decidir estendre el model a altres districtes.

Ara, gràcies al Fons Estatal d’Inversió Local, que hi aporta 1,2 milions d’euros, s’ha donat un nou impuls a aquestes zones, que arribaran a ocupar 215 quilòmetres de carrers de Barcelona.