Es tracta d’un dels districtes de la ciutat que més turistes rep i amb molta activitat comercial. Per això la campanya de sensibilització engegada per l’Ajuntament per millorar la neteja dels carrers i places de la ciutat s’ha adaptat a aquesta realitat.
Tais Vidal, una de les responsables d’aquesta campanya, explica que “amb aquesta iniciativa municipal es vol indicir en dos col·lectius”. D’una banda, sensibilitzar els ciutadans: “Quan trobem alguna persona que no està fent alguna bona pràctica li recordem quina seria la bona pràctica per mantenir la ciutat neta.” De l’altra, els comerciants: “El que fem és informar i sobretot refrescar quin és el tipus de recollida i quines són també les bones pràctiques que han de dur a terme.”
Diagnosticar i informar
Els informadors ambientals són fàcilment reconeixibles perquè van en parelles, vesteixen dessuadores verdes i, a més, van amb tauletes. Aquest dispositiu electrònic és, segons la mateixa Tais Vidal, una eina imprescindible per a la seva feina: “Quan visiten comerciants, els fan una enquesta per saber quins hàbits tenen en relació amb la recollida i tractament d’escombraries. La informació la introdueixen en un registre que passarà a l’Ajuntament, qui, en el cas d’observar una mala praxi, serà l’encarregat de prendre les mesures oportunes per canviar-la.”
El fet que els informadors recorrin els carrers del districte també els facilita la possibilitat de detectar els “punts negres” pel que fa a la neteja. Vidal comenta que “quan detectem aquests llocs on per motius d’orografia o per altres elements és més difícil mantenir nets els carrer, estudiem els motius i intentem revertir la situació”. La campanya es va engegar el febrer passat i està previst que duri fins al gener vinent.