Estalviar temps, diners i paper, molt de paper. Aquest és l'objectiu del Departament de Justícia des de fa anys. Un primer pas per aconseguir-ho serà el sistema e-justícia.cat, que s'ha presentat avui. Es tracta d'una eina que permetrà gestionar tots els documents d'un procés civil per via telemàtica, mitjançant la utilització de la signatura electrònica. Ara és molt habitual veure imatges com aquesta. Jutjats que no saben on posar tota la paperassa. El nou sistema permetrà eliminar-la pràcticament tota. Qualsevol tràmit, com la interposició d'una demanda o afegir algun annex al procediment, es podrà fer a través d'Internet. Gestions que ara poden comportar tres dies de feina per a un procurador o un advocat, amb aquest sistema es podran fer tranquil·lament des de casa en qüestió de minuts. El problema és que la llei encara obliga a fer alguns tràmits en paper. Al setembre començarà una prova pilot a Barcelona amb la intenció d'aplicar-ho gradualment a tots els partits judicials. La idea del Departament de Justícia és que aquest sistema telemàtic s'implementi a tots els jutjats de primera instància de Catalunya a finals de l'any que ve.

La Ciutat de la Justícia ja ha incorporat dos espais per informar els ciutadans i els professionals del procés que es durà a terme per deixar de treballar amb paper als jutjats.