El Manolo ha traspassat, per primera vegada, el control de seguretat amb la seva cadira de rodes. Abans ho havia de fer amb la que li facilitava l'aeroport. Un canvi, pel qual fa més de dos anys que lluita. ANTONI GUILLÉN MARTÍNEZ, president del COCARMI "Consideràvem que la situació no era acceptable perquè vulnerava la dignitat de les persones amb discapacitat. Quan una persona l'havien d'escorcollar, a vegades havien d'agafar la persona a pes i canviar-la de cadira." Ara, un cop a dins, un agent els escorcolla i amb un paper assecant neteja tota la cadira i després comprova en una màquina que no hi hagi cap tipus d'explosiu. En el cas que es detecti algun component sospitós, salta una alarma. JORDI VERGER, cap de la Unitat de Seguretat de l'Aeroport "Està preparat per la detecció d'una àmplia gamma d'explosius però no detecta altres productes que poden ser perillosos. Per tant, aquest sistema no descarta la necessitat d'actuar en altres àmbits i no es descarten comprovacions complementàries." Aquest sistema d'inspecció també el faran servir les persones amb turbants, embenatges, escaioles o pròtesis. En total, Aena ha adquirit 11 detectors i això té un cost de 361.000 €.

Els equipaments s’han instal·lat a les dues terminals del Prat, i també als aeroports de Madrid-Barajas, Palma de Mallorca, Málaga-Costa del Sol, València i Tenerife Norte.