25 nens i nenes d'entre 6 i 14 anys fan els deures, cada tarda, al centre obert que la Fundació CEL té a la parròquia del Bon Pastor. Amb el suport de tres educadors, aquests infants aprenen hàbits de conducta i milloren el seu rendiment escolar. Com cada tarda després de l'escola, la Natalia i la Roxana arriben al CEL Bon Pastor. Aquest centre educatiu i de lleure va obrir portes al 1996. Des de llavors, hi han passat desenes de nens i nenes del barri. Germans, cosins, veïns... Aquí tres educadors reforcen tot l'àmbit educatiu d'aquests infants. NATALIA GABRIELA MORALES "Merendamos y hacemos los deberes. Después de hacer los deberes jugamos." ROXANA SEBALLA "Cuando leemos cuentos nos enseñan algunas moralejas y esas cosas. Si no tenemos deberes nos ponen ellos de matemáticas, lengua i actividades muy chulas." Després de berenar, cal posar en pràctica els hàbits d'higiene que han après. A continuació, és l'hora de treure l'agenda i de fer els deures. KEVIN PÉREZ "En casa si tienes un problema y tu padre no te puede ayudar aquí te ayudan. Y me va mejor en el cole. Quisiera tener la carrera de arquitecto." RICARDO OLOCCO, educador de CEL Bon Pastor "Les millores es noten amb el temps perquè cada xaval té un seguiment molt especialitzat que juntament amb les tutories s'està treballant els hàbits d'higiene, d'estudi, de relació i tot el tema de relacions socials." Els nens obtenen plaça al centre a petició de les famílies. En alguns casos, venen derivats de l'escola o dels serveis socials. Aquests infants estan al centre obert una mitjana de dos anys. CRISTINA PALOU, educadora de CEL Bon Pastor "Se suposa que el centre obert és un recurs temporal que, en un moment donat, els ajuda a adquirir els hàbits dels que hem parlat abans perquè la família necessita un suport en la seva tasca educativa com a pares i mares." El CEL Bon Pastor s'ha convertit en un centre de referència al barri. Actualment, hi ha llista d'espera per entrar-hi. Segons els educadors, només té un inconvenient: calen més voluntaris per tal de donar una atenció encara més personalitzada als nens i nenes.