JOSÉ MANUEL GONZÁLEZ, cap de taller "Empiezas a sospechar cuando haces un presupuesto, le das el presupuesto y dice: bueno ya te diré algo. Y este algo que me dirá se traslada pues a días y días". En aquest taller abandonen entre un i dos vehicles cada any. JOSÉ MANUEL GONZÁLEZ LÓPEZ, cap de taller "Intentas contactar con el cliente. A veces contactas, otras no. Y la cosa se empieza a demorar y dices bueno, esto es un abandono". I això passa més del que sembla. Avui, a la província de Barcelona, hi ha uns 500 cotxes abandonats. Es poden trobar des de vehicles vells, fins a d'altres comprats a terminis que el propietari no pot pagar. De manera que tampoc no el vol reparar si al final creu que li han d'embargar. També pot ser algú que ha tingut un accident i té problemes amb l'assegurança. ARMAND HIGUERAS, assessor jurídic del Gremi de Tallers de Barcelona "El problema és que tu tens inversions i unes eines que has d'amortitzar. Si tens un espai reduït i tens allà un vehicle que t'impedeix treballar doncs... sincerament. Després tens la responsabilitat del que li passi a aquest vehicle mentre està allà". Davant d'això el que fan és, primer, esperar uns mesos. Passat aquest temps, si el propietari no diu res, van a trànsit per esbrinar-ne l'adreça. Llavors treuen el cotxe al carrer, normalment sense reparar, i li envien un burofax per comunicar-li on està aparcat. Per acabar li retornen les claus per correu. Tot una feinada que creuen que a ells no els pertoca.