La iniciativa s’emmarca dins la campanya “Compromís per la convivència“, que inclou un espai web perquè veïns, entitats i Administració se sumin a la iniciativa i facin públics els seus compromisos a favor del civisme. Amb aquesta campanya, l’entitat vol ser “proactiva en el foment de la bona relació i encaix entre els turistes i la ciutadania”.
Compensacions per les molèsties
A les portes de la temporada més forta de turisme, des d’Apartur es reconeix obertament que la ciutat té un problema amb l’incivisme i que això afecta el turisme. “Tots hem de posar de la nostra part per assumir plegats aquest repte i fer de Barcelona un referent de bones pràctiques en matèria de convivència”, diu el president d’Apartur, Enrique Alcántara, que considera que “l’incivisme deteriora la destinació en el seu conjunt”.
Una de les novetats d’aquesta campanya és que les fiances que els hostes deixin als apartaments podrien destinar-se a compensar “possibles desperfectes o actituds no adequades que els turistes tinguin a la comunitat de veïns o als carrers de la ciutat”.