(ACN/Redacció) L’Ajuntament ha posat en marxa la comissió per a la simplificació normativa i administrativa per millorar els serveis públics i l’atenció ciutadana. L’objectiu és eliminar tots aquells tràmits “redundants o innecessaris” i reduir el temps d’espera a la ciutadania per accedir als serveis públics i també als emprenedors, autònoms i empresaris en l’inici i expansió de la seva activitat.
En ple context de transformació digital, els darrers anys l’Ajuntament ha multiplicat l’atenció a través de l’Oficina Virtual de Tràmits. Si el 2016 els tràmits telemàtics suposaven el 32 %, el 2023 van ser el 53 %. Per això s’ha iniciat un pla de millores per optimitzar la navegació per a dispositius mòbils, especialment pel que fa als tràmits de pagament de multes i tributs.
Normativa municipal “obsoleta” que no s’ha derogat formalment
Entre el 10 i el 15 % de les normes i disposicions municipals creades des de mitjan segle XX per l’Ajuntament de Barcelona estan “obsoletes”, segons ha afirmat aquest dimarts el consistori de la capital catalana, és a dir, que “són ineficaces i no estan en vigor, però no s’han derogat formalment”.
La derogació d’aquestes normes obsoletes s’acompanyarà, també, de la simplificació de l’ordenament jurídic a través de l’actualització o unificació de normes, per tal de reduir la densitat normativa. La revisió normativa ha de servir per facilitar-ne el coneixement, l’accés al qual està disponible al web municipal Norma. Portal jurídic de Barcelona, en què es publiquen les versions consolidades de tota la normativa municipal.
Reunions periòdiques de la comissió
La comissió de simplificació administrativa es reunirà en diverses ocasions durant els pròxims mesos i hi participaran persones expertes de l’Administració, tant la municipal com d’altres. Tot aquest procés servirà per elaborar un informe de conclusions que es presentarà en la darrera sessió de la comissió, un text que incorporarà també els compromisos i el calendari d’execució i que se sotmetrà a l’aprovació dels grups.