dona cuinant macrocuina
Foto: Blanca Blai (ACN)

(ACN/Redacció) El Ple de Barcelona ha donat aquest divendres el vistiplau a flexibilitzar els criteris per instal·lar macrocuines i magatzems d’aliments a la Zona Franca, sempre que hi hagi un màxim d’un establiment en un radi de 400 m. Inicialment, el govern de Collboni plantejava suavitzar les condicions en totes les zones industrials exceptuant el 22@. Finalment, però, el polígon industrial del Bon Pastor també en queda exclòs —tal com demanava BComú— i el document final elimina la possibilitat d’implantar cuines amb repartiment a domicili als sols industrials d’aquest barri de Sant Andreu.

Segons ha explicat el regidor d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, més enllà de l’activitat comercial de repartiment a domicili cada any es mouen prop de 50 milions d’àpats entre escoles, centres residencials, etc. El PSC, Junts, ERC i BComú hi ha votat a favor; el PP, en contra, i Vox s’ha abstingut.

Blindar els teixits residencials de la ciutat

El document determina que no es podran instal·lar en parcel·les confrontants amb teixits residencials per assegurar que no incideix en a la vida quotidiana dels veïns. Tot, amb la voluntat d’equilibrar l’ús dels espais urbans, garantir un model comercial sostenible i fer compatibles les activitats econòmiques amb el dia a dia del veïnat i el dret a l’habitatge.

S’ajusten els espais reservats als repartidors

També s’introdueixen ajustos sobre l’espai que cal reservar per a l’activitat complementària de repartiment a domicili per als repartidors. Amb el redactat vigent fins ara, pel que fa a les agències de paqueteria, si la superfície de l’establiment és de més de 400 m², l’espai d’espera i estada per als repartidors ha de ser de 10 m² per cada 100 m² de superfície construïda.

Per donar-hi solució, amb el nou redactat proposat, les agències de paqueteria més grans de 400 m² hauran de reservar un espai mínim de 20 m² d’espai per als repartidors i, en qualsevol cas, la necessària per als repartidors per evitar externalitats a la via pública.