TMB ha posat en servei un altre bus d’hidrogen i, en aquesta ocasió, l’ha incorporat a la línia V19, tot i que es podrà veure circulant també en altres línies segons les necessitats del servei. Fins ara, els vuit vehicles d’hidrogen dels quals disposava la companyia circulaven a l’X1.

38 autobusos d’hidrogen: 36 de mida estàndard i dos d’articulats

Aquest novè bus d’hidrogen en circulació és el primer de l’adquisició de 36 autobusos dhidrogen de 12 metres que es va adjudicar a l’empresa Solaris Bus Ibérica per un total de 23,8 M € (model Urbino 12 H2). A més dels 36 autobusos de 12 metres, TMB incorporarà dos vehicles articulats del mateix fabricant, que seran els primers articulats d’hidrogen a circular a tot Espanya. En aquest cas, l’encàrrec es va adjudicar per un preu d’1,8 M €, i té una subvenció de fons europeus.

Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB, amb el finançament del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible. Els busos d’hidrogen són 150.000 € més cars que els busos elèctrics, però el manteniment és més econòmic i la seva vida útil és més llarga, de manera que resulten més eficients des del punt de vista econòmic i energètic.

Un 25 % de la flota de busos són de zero emissions

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que a finals d’aquest 2024, TMB tindrà 46 vehicles d’hidrogen que, sumats als 196 d’elèctrics, permetran tancar l’any amb un 25 % de la flota de bus de vehicles de zero emissions i ha recordat que “TMB va ser pionera ja en fer circular el primer bus d’hidrogen a Espanya i segueix fent una aposta clara per l’hidrogen”.

Busos amb la numeració 26xx

A aquestes unitats se’ls ha assignat la numeració 26xx. A la xarxa d’autobusos de TMB les sèries s’agrupen per tipologia (12 metres, 18 metres, minis, etc.) i per tecnologia (elèctric, GNC, Hidrogen, etc.). Com a exemple, els autobusos articulats elèctrics tenen la numeració 8xxx. En aquest cas, l’àrea tècnica d’autobusos ha decidit que els busos estàndard d’hidrogen tinguin la numeració 2xxx.