Aquest és l'avís que s'ha repetit per megafonia al llarg del matí. La causa, una incidència per part d'Adif en el sistema de control de trànsit a l'Estació de França. Això és similar al fet que s'apaguin els semàfors de la ciutat. Tot i que en cap moment no hi ha hagut perill per a la seguretat dels viatgers, sí que ha causat retards de més de 30 minuts de mitjana a totes les línies de Rodalies de Renfe. "He estat 20 minuts esperant a la estació de Molins de Rei esperant a que vingués el tren direcció a Terrassa" "He hagut d'esperar quasi una hora" "Molesta bastante porque si tienes algun sitio importante al que ir y por temas como este llegas tarde, da rabia" "Avui tenia una reunió fora d'on treballo i arribaré tard. Si ve ara encara arribo" Molts passatgers també s'han queixat de la falta d'informació a les pantalles de les estacions, que tenien l'aspecte habitual. "No hay manera de saber qué está pasando, yo creo que esto provoca muchisimo estres a la gente porque lo normal es que pongan a alguien para dar información" Fins aquí, a l'estació de França, s'han desplaçat tècnics d'Adif per arreglar l'avaria. Cap a dos quarts de 12 la circulació de trens s'ha normalitzat a totes les línies. FÈLIX MARTÍN, director servei de Rodalies Renfe "Hem patit en aquest cas aquesta desconnexió a primera hora i a hora punta. Això realment és molt complicat, ens sap molt greu, volem demanar disculpes en aquest sentit, encara que no hem sigut l'origen de l'avaria però si que volem donar disculpes pel disturb que hem fet a molta gent que tenia la seva programació del dia" Els passatgers que han arribat amb un retard de més de 15 minuts poden sol·licitar la devolució del bitllet.
El director de Rodalies de Catalunya, Félix Martín, ha explicat a Barcelona FM que a partir de les 6.20 del matí fins les 9.00 “s’ha patit una desconnexió de l’ordinador de control d’Adif de tota la xarxa de Rodalies que regula tot el tràfic” La desconnexió d’aquest ordinador en hora punta, ha dit Martín, ha provocat demores molt importants.
Ha explicat que la prioritat ha estat normalitzar el servei, perquè la desconnexió s’ha patit a primera hora i en hora punta. “Volem demanar disculpes a tothom encara que no hem estat l’orígen de l’avaria”. Reconeix que aquest fet s’ha produït d’altres vegades, tot i que ha tingut una incidència molt menor.
“Som implacables amb Adif”
Martín ha explicat que des de Rodalies han reclamat a Adif que el servei de control de tràfic sigui més fiable: “Reiteradament estem reclamant explicacions, solucions i accions a l’Adif perquè patim la fiabilitat i l’expectativa que tenen els clients d’arribar puntuals. En aquest sentit som implacables”. El director de Rodalies ha reconegut que aquesta és “una de les avaries més greus, no en seguretat sinó en freqüència”.