Renfe seguirà sent l'operadora de Rodalies durant molt temps més. Encara que la Generalitat amenaci amb retirar-li la concessió pels incidents reiterats a la xarxa, avui el Ministeri de Foment ha parat els peus a qualsevol canvi d'operador. Per fer-ho, expliquen, caldria canviar la llei del sector ferroviari espanyol. La norma determina que només Renfe pot operar la xarxa d'interès general de l'Estat. Un canvi normatiu, almenys en el que queda de legislatura, no es veu gens viable. VÍCTOR MORLÁN, secretari d'Estat d'Infraestructures "Hay tantos factores sobre la mesa que implica un cambio de modelo ferroviario español. Y esto no se decide en 15 días". El secretari d'Estat d'Infraestructures ho ha dit després de reunir-se amb el conseller de Territori, Lluís Recoder, encara que en la trobada no s'ha parlat del tema. Les dues parts han acordat avui fixar una reunió cada primer divendres de mes per analitzar les incidències a Rodalies i trobar-hi solucions. També s'abordaran les inversions previstes en el pla de Rodalies. Avui, Foment ha defensat que la majoria d'obres estan acabades, en execució o bé s'ha iniciat l'estudi informatiu. VÍCTOR MORLÁN , secretari d'Estat d'Infraestructures "No nos hemos olvidado del plan de Cercanías. Hemos invertido. Y no nos hemos olvidado del compromiso con los ciudadanos catalanes y barceloneses". Víctor Morlan ha proposat avui a Recoder que els diners que la Generalitat rep de Foment per a infraestructures, a través de l'Estatut, es puguin destinar a obres ferroviàries prioritàries. Seria el cas, per exemple, dels accessos en tren al port i el soterrament de vies a l'Hospitalet.