El nou radar de control de velocitat al túnel de la Rovira ja està gairebé a punt per començar a multar. Ara per ara, s’estan fent les proves i les certificacions corresponents abans que pugui funcionar. En aquest túnel, els vehicles han de circular a una velocitat màxima de 60 quilòmetres per hora, i reduir-la fins als 50 a les boques de sortida.
Els nous radars són de tram i d’última generació. Funcionen amb càmeres d’alta resolució. Unes llegeixen de forma automàtica les matrícules dels vehicles i les altres registren l’hora d’entrada i de sortida per calcular-ne la velocitat mitjana. Si les càmeres calculen que un conductor ha excedit els límits de velocitat, envien una denúncia a la Guàrdia Urbana i aquest s’exposarà a rebre una multa de trànsit. El cost de la instal·lació dels radars ha estat de poc més de 320.000 euros.
40.000 vehicles diaris
Es calcula que cada dia circulen pel túnel de la Rovira, ubicat entre els barris del Baix Guinardó i el Carmel, més de 40.000 vehicles en tots dos sentits. Aviat hauran d’anar molt alerta per no excedir el límit de velocitat, fixat en 60 quilòmetres per hora, si no volen rebre una sanció.
El nou radar havia d’entrar en funcionament el mes de setembre del 2020, però finalment la instal·lació i posada en marxa s’ha endarrerit. S’ha fet una intervenció per fixar les càmeres a les entrades i sortides del túnel per controlar la velocitat tant de cotxes com de motos en els dos sentits de la circulació. També s’han substituït les bandes reductores per bandes sonores.
Segons l’Ajuntament, l’objectiu del nou radar és fer que els vehicles redueixin la velocitat no només on hi ha les bandes sonores com fins ara, sinó que ho facin en tot el recorregut pel túnel, que fa 1,3 quilòmetres de llarg. Des del consistori expliquen que la mesura ha de servir per millorar la seguretat viària, sobretot als punts de sortida del túnel on els vehicles es poden trobar amb vianants i si circulen a molta velocitat pot ser perillós.