Per al president del Grup Municipal d’ERC, Jordi Portabella, l’actual xarxa d’autobusos és massa radial i poc intuïtiva. A més, no comunica entre sí els barris més allunyats del centre de la ciutat i té recorreguts coberts per més d’una línia. La nova xarxa de línies encreuades en angle recte permetria reduir en un 30% els temps de trajecte aplicant-hi freqüències de pas d’uns quatre minuts.
La regidora de Mobilitat, Assumpta Escarp, ha assegurat que el nou pla augmentarà la freqüència i l’eficàcia dels autobusos, que és el transport públic més utilitzat després del metro, però considera que s’ha d’implantar de forma progressiva. Just al contrari que el regidor de CiU Eduard Freixedes, que ha dit que el pas d’una estructura linial a la nova en xarxa s’hauria de fer de cop.
El president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, que s’ha abstingut, s’ha preguntat qui elaborarà el pla. A llarg termini, haurà de ser l’Entitat Metropolitana del Transport qui ratifiqui l’acord d’avui.
El regidor d’ICV-EUiA Joaquim Mestre ha mostrat la seva preocupació per la baixa velocitat comercial dels autobusos (11,1 km/h en hores punta) provocada per la densitat del trànsit.