No hi ha hagut primera pedra, però la visita del ministre de Foment, del president de la Generalitat i de l'alcalde marca l'inici, ja irreversible, d'una de les obres més importants dels darrers anys a Barcelona. Els mateixos polítics han reconegut que arribar fins aquí no ha estat fàcil. De fet, han passat més de 20 anys des que s'ideés el projecte. José Blanco ha assegurat però, que aquesta vegada no hi ha marxa enrere, i ha reiterat que la infraestructura no es veurà afectada per les retallades contra la crisi. Tot i això, les circumstàncies han fet modificar el plantejament de l'obra. De moment, es construiran el calaix de formigó i els accessos a l'estació. Tot plegat, una inversió de 589 milions d'euros. Els edificis d'oficines i habitatges que acompanyaven el projecte es preveu fer-los més endavant, quan la situació immobiliària sigui més favorable. Aquí confluiran les línies de l'AVE, Rodalies, metro, i també els autobusos interurbans, amb una afluència prevista de 100 milions d'usuaris a l'any. Amb la construcció de l'estació de la Sagrera, es cobriran 38 hectàrees de superfície. Així, a més de fer un nus de transport intermodal, es connectaran dos districtes fins ara separat per les vies, Sant Martí i Sant Andreu. El ministre també ha refermat el compromís de fer arribar l'alta velocitat a França el 2012, com estava previst. Per tant, quan la línia es posi en marxa l'estació encara no estarà acabada, ja que la seva posada en servei es preveu per al 2016.