La prova pilot per posar en marxa la T-Mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona va arrencar a principis d’octubre, i des d’aleshores, els usuaris que l’estan utilitzant estan detectant força incidències. Per exemple, es troben problemes constants tant per accedir al web de la T-mobilitat com en l’ús diari que fan d’aquest títol de transport. “De vegades els autobusos no la detecten bé i has de comprar un altre bitllet”, explica Raül López, un usuari habitual.
El web de la T-Mobilitat, inactiu des de fa setmanes
L’atac informàtic que va rebre el seu web va provocar que s’hagués de tancar temporalment. De fet, per ara, encara segueix inactiu. Aquesta esquerda de seguretat va generar també algunes reticències entre els usuaris, que a hores d’ara encara dubten si és segur inserir-hi les seves dades personals.
L’app tampoc no sembla que acabi de rutllar. “No es pot integrar el títol amb l’app ja que són dos sistemes independents. Hauries de pagar dues vegades per fer servir indistintament els dos sistemes”, afegeix en Raül. De fet, les xarxes socials van plenes de queixes i dubtes. L’ATM no preveu, per ara, cap data per a la reactivació de la pàgina web ni per a la millora del funcionament de l’app, que de moment tampoc no és compatible amb el sistema iOS d’Apple.
PTP: “La T-Mobilitat és la història d’uns llarguíssims incompliments”
L’entitat Promoció del Transport Públic també es mostra crítica amb la posada en marxa de la T-Mobilitat. “Estem fora de tots els terminis previstos i a més a més n’hem anat rebaixant l’abast. En aquest moment és simplement un mètode de pagament més modern”, explica Daniel Pi, coordinador de l’Oficina Tècnica de la PTP. Subscriuen també les queixes dels usuaris.
La prova pilot per ara tampoc no inclou tots els títols, de moment només es poden recarregar la T-Usual i la T-Jove, però per a períodes de cinc dies. Actualment encara no se sap la data de la posada en funcionament oficial d’aquest nou sistema. betevé s’ha posat en contacte amb l’ATM però ha declinat fer declaracions sobre la prova pilot.
Sis anys d’endarreriments i sobrecostos
La història de la T-Mobilitat està marcada pels endarreriments i els problemes. La posada en marxa de la T-Mobilitat s’ha anunciat diverses vegades i sempre s’ha acabat posposant. La primera vegada va ser el 2015, i el 2017 es va presentar el futur bitllet durant el Mobile World Congress. Tot i que no hi ha xifres oficials sobre el sobrecost del projecte, algunes fonts citades pel diari ‘Ara’ apunten que ja s’hi han invertit 95 milions d’euros, 37 milions més dels pressupostats inicialment.
TMB instal·la quatre quioscos per fer tràmits de la T-Mobilitat
Per tal d’agilitzar les altes d’usuaris nous, TMB ha instal·lat quatre quioscos d’atenció a l’usuari que funcionen amb cita. Estan ubicats als vestíbuls de les estacions de metro de l’L1de la Torrassa, Arc de Triomf i Plaça d’Espanya i a la parada de Lesseps de l’L3. Els quioscos, que tenen caràcter temporal, estan oberts els dies feiners de 8 a 20 h, els dissabtes de 9 a 17.30 h i els festius de 9 a 14 h. Per demanar hora es pot fer servir el formulari de l’espai d’atenció del web corporatiu.