La multa mínima per frau a Rodalies s’apuja de nou a 50 euros. Per revisar els bitllets i sancionar a qui no en porti, es faran accions puntuals de control en trens i estacions. Hi haurà equips de revisors que treballaran cada setmana en una zona o estació, de la qual s’informarà prèviament per megafonia. A més de revisors, també s’incrementa el personal de seguretat a les estacions. I és que, segons ha subratllat el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, l’objectiu no és només combatre el frau sinó també tota mena d’actituds incíviques a la xarxa.
Millores a les línies de Vic, Vilafranca i Vilanova
L’acabament de les obres de millora de la línia de Vic (R3) ha permès millorar-hi els temps de trajecte. El viatge fins a Vic s’escurça una mitjana de sis minuts i, més enllà de la xarxa de rodalia, s’introdueixen dos trens semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que escurcen el trajecte en uns 40 minuts. Això vol dir que, en dos moments del dia (a primera hora del matí i a última hora de la tarda de cada dia feiner), Puigcerdà quedarà a dues hores i mitja de Barcelona, mentre que el trajecte actual dura tres hores i quart.
A les línies R1 i R2, s’incrementa el nombre de places disponibles per viajar cap a o des de Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú.
Més a prop de Barcelona, però, la gran millora en el servei és la normalització de les línies R3, R4 i R7, que des del 28 de març no circulaven entre Sant Andreu Comtal i Catalunya per les obres de substitució de la catenaria dins del túnel.