Des que es va inaugurar el 2015, bicicletes i patinets tenen prohibit circular pel pont que uneix Sant Andreu i el Bon Pastor per sobre les vies del tren. Malgrat els senyals a banda i banda, els vianants es queixen que és reiteratiu veure ciclistes i patinadors per la passera. Per reduir el conflicte, l’Ajuntament de Barcelona té previst incorporar nova senyalització i augmentar la presència de la Guàrdia Urbana que, segons els veïns, ja n’hi ha.
Un estalvi de temps de més de 10 minuts
Creuar les vies per la passera suposa recórrer 180 metres, un recorregut més curt que circular pels carrers pels quals haurien d’anar bicis i patinets segons la normativa. Per això, molts ciclistes, tot i la prohibició, aprofiten aquest pas per a vianants. “Donant la volta trigues uns 10 o 15 minuts i per la passera, 2 minuts”, diu la Diana Rodríguez, a bord d’un patinet. Afegeix que proposaria crear un carril exclusiu per a bicis i patinets per sobre el pont.
A banda de l’ús intensiu que hi fan vianants i ciclistes per connectar els dos barris, des de mitjan de desembre la infraestructura dona accés a l’estació de Rodalies de Sant Andreu. Per això hi ha usuaris que surten o accedeixen al tren amb bicicleta i després es desplacen per l’entorn.
Nova senyalització i més control policial
Els senyals, a les dues bandes de la passera, indiquen la prohibició de circular-hi amb l’afegit “inclús bicicletes”. Davant la queixa dels veïns, però, el districte de Sant Andreu té previst posar senyalització nova, que ja està encarregada. També es farà una campanya de vigilància per part de la Guàrdia Urbana per garantir-hi la seguretat, tot i que alguns vianants asseguren que ja hi ha presència policial sobretot a la sortida de l’escola dels infants.