El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha insistit que els responsables de seguretat ciutadana són els Mossos d’Esquadra i per això els ha instat a posar fi a la “xacra” dels robatoris de coure. Ha afegit que sent impotència pels treballadors i pels ciutadans que s’han de moure. Així ho ha fet saber tant a TV3 com a RAC1, on també ha remarcat que és la policia qui ha d’establir si el que va passar aquest diumenge va ser un sabotatge a través de la investigació iniciada.

Previsió de dos mesos d’incidència

Carmona ha tornat a repetir que la resolució a les línies R4 i R3 “anirà per llarg”, i ha fet una previsió de dos mesos d’incidència, perquè són les principals afectades de la incidència a Montcada Bifurcació. En canvi, la previsió és poder recuperar al més aviat possible la circulació normal a l’R1.

Els Mossos responen que la seguretat de la infraestructura és d’Adif

El director dels Mossos d’Esquadra, Pere Ferrer, ha defensat que el primer responsable de la seguretat de la infraestructura ferroviària és Adif, ja que n’és la propietària. En declaracions als mitjans, ha assegurat que els Mossos hi poden “col·laborar” però ha insistit que si s’han de repartir responsabilitats “s’ha de començar per Adif”. 

“Si un no té la infraestructura protegida, pot posar més facilitats al lladre”, ha dit. Ha afegit que la “desinversió” a Rodalies ha generat que el robatori d’aquest diumenge hagi provocat aquesta gran afectació, mentre que en altres llocs hauria estat “més anecdòtic”. També ha descartat que el succeït sigui un sabotatge: “És un robatori de coure”.

46 robatoris de coure en gairebé cinc mesos

Segons dades de Rodalies, aquest any s’han produït fins a 46 robatoris de coure que han afectat la xarxa ferroviària. Carmona ha carregat novament contra un “acte vandàlic intolerable”, que impedeix des d’aquest diumenge oferir el servei de trens a part dels 400.000 usuaris diaris de Rodalies. El director de Rodalies ha afegit que un de cada dos actes vandàlics com aquests es produeixen a Catalunya.