La T-Mobilitat fa un pas més i, a partir d’aquesta tardor, incorporarà tots els títols de transport integrats. Això vol dir que la targeta de cartró —tal com la coneixem ara, amb la banda magnètica— desapareixerà per als bitllets de T-Usual, T-Casual, T-Grup i T-Familiar i només es podran comprar en format recarregable, amb xips. Les targetes antigues que tinguin actualment els usuaris del transport públic seran vàlides fins al 15 de gener del 2024.
Es crea un nou format, la targeta de cartró recarregable
El canvi ve acompanyat d’una altra novetat: es crea una nova targeta recarregable de cartró (fins ara la T-Mobilitat només estava disponible en format plàstic o al telèfon mòbil). A partir d’aquesta tardor, les màquines expenedores només vendran aquest format. Seran targetes diferents de les actuals. No tindran banda magnètica, sinó un xip perquè es puguin validar sense contacte. A més, es podran recarregar i no requeriran de cap registre previ (com sí que passa amb la resta de formats de la T-Mobilitat).
Una targeta específica per a la T-Usual
Amb aquest nou format de cartró, que se suma al format de plàstic i l’aplicació mòbil, l’usuari podrà recarregar a la targeta diferents títols (per exemple, el bitllet senzill) i, un cop se n’esgoti un, en podrà adquirir un de diferent, si ho desitja. L’excepció, però serà la T-Usual. En aquest cas la targeta tindrà un disseny específic (en què es plasmarà el DNI o el passaport) i no acceptarà que s’hi recarregui un altre títol.
A partir d’aquest divendres, 15 de setembre, l’ATM iniciarà una campanya informativa, anomenada “Aviat, només amb la T-Mobilitat”, als mitjans de comunicació, xarxes socials i als canals digitals.
Els títols encara pendents d’integrar-se
Amb la incorporació dels títols de transport integrats, pràcticament tots els bitllets formen part del sistema de la T-Mobilitat. Només queden pendents la T-Verda, la T-Dia, la Targeta Rosa Metropolitana i la T-Usual per a persones a l’atur, que, segons l’ATM, ho faran en els propers mesos.
Actualment la T-Mobilitat ja supera el milió de viatges al dia i frega el 40 % de les validacions. Pel que fa al format, el 70 % dels usuaris fan servir la targeta de plàstic i un 30 %, la versió del mòbil.