El Bicing a l’àrea metropolitana, batejat com a AMBici, cada vegada està més a prop. Després de resoldre el concurs públic, l’AMB ha adjudicat el servei a la UTE formada per Nextbike, Movement i Movus per 40,5 milions d’euros. La previsió és que el servei de bicicletes elèctriques compartides comenci a funcionar el darrer trimestre del 2022 i que s’acabi de desplegar completament a principis del 2023.
En la seva fase final, l’AMBici tindrà 2.600 bicicletes elèctriques i 236 estacions d’aparcament. Segons ha explicat l’AMB en un comunicat, el servei estarà integrat amb el sistema de transport públic per facilitar la intermodalitat amb el metro, el tramvia o els ferrocarrils.
Aquest nou Bicing arribarà a 15 municipis de l’àrea metropolitana: l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. L’AMB afirma que com a mínim, la meitat de les estacions tindran punts de càrrega elèctrica i la resta disposaran d’un sistema de plaques fotovoltaiques.
Abonaments compartits amb el Bicing i estacions d’intercanvi
Segons l’AMB, s’està estudiant com s’acabarà d’integrar aquest servei metropolità amb el Bicing, específic de la ciutat de Barcelona. D’una banda, es preveuen abonaments compartits dels dos serveis i, de l’altra, estacions port o de transferència, ubicades a zones limítrofes amb Barcelona. Aquests són els punts previstos:
- Sant Adrià de Besòs, Campus UPC – Diagonal Besòs
- Sant Adrià de Besòs, la Pau
- Santa Coloma de Gramenet, Baró de Viver
- Esplugues de Llobregat, Zona Universitària
- L’Hospitalet de Llobregat, Ciutat de la Justícia
- L’Hospitalet de Llobregat, Riera Blanca
- L’Hospitalet de Llobregat, Collblanc
Segons l’AMB, el nou servei metropolità recull l’experiència del e-Bicibox i s’emmarca en el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2019-2024.