Barcelona estrena els dos primers busos articulats de 18 metres d’hidrogen. Es tracta dels primers d’aquest tipus que entren en funcionament a tot l’estat. En els propers dies començaran a circularan a la D20 (entre passeig Marítim i Ernest Lluch), però aniran canviant a altres línies, depenent de les necessitats del servei. Amb un 5 % de busos que funcionen amb hidrogen, Barcelona ja és la ciutat amb la flota més important de busos d’aquest tipus del país.
Un 25 % de la flota de TMB, de zero emissions
Els dos busos s’han adquirit per concurs públic per un preu d’1,8 milions d’euros, gràcies a una subvenció d’un projecte europeu per impulsar l’hidrogen com a energia neta. La ciutat disposa ja d’un total de 46 vehicles d’hidrogen i 196 elèctrics. Així, TMB arriba ja a un 25 % de la flota amb zero emissions.
Segons ha explicat la presidenta de TMB, Laia Bonet, en la presentació dels vehicles aquest “era un compromís de finals d’any i avui ja és una realitat”. Bonet ha subratllat que això demostra la implicació per la “descarbonització de TMB” fet que suposa una “millora del transport públic i el servei” a la ciutat.
Bateria preparada per durar tot un dia
Aquests dos autobusos tenen una bateria de 100 kW que els permet circular un dia seguit sense carregar. Segons ha explicat el responsable d’Innovació i Projectes de TMB, Mario Canet, aquesta bateria és 10 vegades més lleugera que l’elèctrica, fet que resta entre tres i quatre tones de pes al vehicle.
Aquests nous busos d’hidrogen incorporen un sistema de visió artificial per eliminar angles morts que permet al conductor detectar millor vianants i ciclistes i evitar situacions de ris. A més a més, en ser articulats, hi poden cabre més de 100 passatgers, gairebé el doble que en un de normal.