300 cotxes i motos d’època ompliran part de l’avinguda del Tibidabo el proper dissabte 9 de novembre durant tot el matí. Seran 700 m² d’exposició per recordar la Copa Tibidabo, la cursa automobilística internacional que el RACC va organitzar fa 110 anys a la falda del Tibidabo. Ara l’Associació de Veïns de l’Avinguda del Tibidabo, juntament amb el RACC i l’Ajuntament de Barcelona, ho volen commemorar amb una festa popular oberta a tothom, que comptarà també amb les actuacions de l’orquestra La Vella Dixieland i els Castellers de Sarrià.
L’exposició es podria repetir
“Serà impressionant, és la primera vegada que ho organitzem i de moment està superant totes les expectatives“, explica il·lusionat Jaume Alguersuari, expilot, periodista i membre de l’Associació de Veïns de l’Avinguda del Tibidabo. “Si l’exposició commemorativa va bé, es podria repetir més endavant”, afegeix.
L’exposició comptarà amb cotxes i motos fabricats entre el 1900 i el 1975. Alguns dels vehicles a destacar són l’Honda amb la qual Sito Pons va guanyar el seu primer Campionat del Món i la motocicleta Ossa de Santiago Herrero. D’altra banda, també s’hi mostraran models històrics com un David Duc de Montpensier del 1917, un Rolls Royce Salamanca del 1923 i un supervivent de la cursa del 1914: un
Hispano Suïssa Alfonso XIII del 1913.
Només es va celebrar una vegada
La Copa Tibidabo va ser un dels primers grans esdeveniments del motor a Catalunya i Espanya i va ser un èxit de participació i de públic. Tot i això, només es va celebrar una vegada: “No es va repetir perquè, en ser internacional, el preu de l’esdeveniment va anar pujant i el RACC hi va perdre molts diners“, explica Alguersuari.
La Copa Tibidabo del 1914, en imatges
El guanyador de la cursa va tenir certa controvèrsia perquè “dos cotxes van quedar empatats, en una època en què encara no es podien comptar les mil·lèsimes de segon. Després de dos mesos discutint com ho arreglaven, al final el pilot francès va acabar cedint la victòria al pilot alemany“, afegeix Alguersuari.