Aquestes peces són el resultat d'aplicar les noves tecnologies al procés creatiu. Quim Abella ha canviat el pinzell per l'ordinador i la tauleta digital. A través de la tridimensionalitat, Abella dóna el màxim realisme a aquestes figures humanes. QUIM ABELLA, Fine Art Digital ''Faig les textures, construeixo el personatge, li dono l'expressió que li vull donar, la postura. Un cop fet la il·lumino, agafo la il·luminació que més m'agrada o la perspectiva que millor m'anirà per a la idea que vull expressar. Un cop ho tinc això, faig el croquis.'' Quim Abella fa 25 anys que es va introduir en l'art digital. Llavors, diu, aquesta tècnica aquí era poc coneguda. Per això, es va formar de manera autodidacta fora de l'estat. D'altra banda, també ha contribuït a explorar aquest art. QUIM ABELLA, Fine Art Digital ''Vaig descobrir que es podia texturitzar un ésser humà o qualsevol cosa en tres tipus de textures. I jo ficava una capa de textura de color, una capa de textura de relleu i una capa de textura que era brillantor o que sigui més translúcid o no.'' Ha venut als Estats Units i els seus personatges es poden veure en portades de llibres, videojocs o pel·lícules internacionals. També el Museu Britànic va incloure una creació seva en una exposició. El seu fons artístic inclou unes 12.000 peces. Triga uns 10 dies a fer cadascuna. QUIM ABELLA, Fine Art Digital ''A la vida real podia pintar amb llapis amb una punta; amb l'ordinador puc fer-me jo un llapis que tingui 14 puntes. A més a més, quan he de recollir, saps què faig? Clic i ja he acabat."

Tot i que va estudiar belles arts i és dissenyador gràfic, fa 25 anys que va apostar pels ordinadors com a eina de creació i disseny artístic. El seu fons disposa d’unes 12.000 peces i es poden veure en portades de llibres, pel·lícules i videojocs. També el Museu Britànic va exposar una de les obres sobre el ‘Discòbol’, de Miró, i ha fet imatges en 3D per al programa televisiu ‘Redes’, de RTVE.