L'Ajuntament vol reactivar l'Associació de Comerciants de la Sagrera. Fa més de dos anys que aquesta agrupació de botigues va deixar de ser operativa. Ara un parell de botiguers volen tornar a impulsar-la amb el districte. ENRIC GIL, propietari de Meridiana Aquarium "Ara bé, primer comptar amb els primers socis associats parlar amb ells, donar les noves idees, les noves les ganes de començar. Parlar amb els que no estaven associats de barri per acabar de fer tota una pinya, fer una assemblea i escollir tot allà la direcció per començar a treballar." RAFAEL MARTÍNEZ, propietari de la papereria Mistral "Una cosa que no s'ha fet aquí durant molt de temps ha sigut l'enllumenat del carrer per Nadal. Així seria una cosa a fer. Una altra cosa és si ens posem en contacte amb alguna entitat bancària, el tema de les comissions bancàries. Es podria parlar també del guarniment en festes majors del barri. Hi ha tota una sèrie de factors que es poden fer." Avantatges que no acaben de convèncer altres comerciants. Es mostren escèptics que associar-se serveixi d'alguna cosa. Opinen que la crisi econòmica i les obres de l'estació de la Sagrera han castigat la zona. A més, asseguren que hi ha una manca de suport al comerç de proximitat pel que fa a l'amenaça que suposen les grans superfícies. OTILIA COLOM, propietària de la floristeria Colom "Fa un temps tothom estava molt conforme a pertànyer en una associació de barri, però ara és una de les despeses que primer es treuen. No pots donar permisos, perquè al cap i a la fi els que els donen són l'Ajuntament, i, a la vegada, estar defensant el comerç de proximitat. O és una cosa o és l'altra." PEDRO CAYUELA, botiguer "Se supone que es para estar unido para protegernos, para reclamar los impuestos abusivos que nos hacen, reclamar los precios abusivos de basuras, de cosas ilógicas que pagamos sin motivo." Enfortir els eixos i les associacions de comerciants són alguns dels objectius del districte per als propers anys. Així es preveu en el Pla de comerç, que també vol ajudar els comerços a ser més competitius.

Alguns comerciants del barri creuen que junts poden fer front a les adversitats mentre que d’altres consideren que l’associació no aportarà res de nou.