Pares, mares, professors i alumnes fent les tasques de manteniment d'una manera altruista. "Quan ja està una mica escorregut, li passes." MIA AGRAMUNT, directora de l'Escola Àngels Garriga "Que un nen vegi el seu pare que està fent coses a l'escola té un valor que no es pot explicar amb res. Després de veure'l hi ha molta més cura del mobiliari, de coses que hi ha a l'escola, dels espais, ells mateixos són qui vetllen perquè això duri molt." És una de les implicacions d'aquesta iniciativa que ha impulsat la direcció de l'Escola Àngels Garriga en col·laboració amb l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes. MIA AGRAMUNT, directora de l'Escola Àngels Garriga "Aquelles coses, petites reparacions, que nosaltres no hi caben a l'horari a les hores, les posem en coneixement de l'AMPA i ens distribuïm per fer aquesta tasca. Necessitem una caixeta per posar a dins, de fusta, per clavar la prestatgeria." També es planteja com una bona ocasió per fomentar la relació entre els pares dels alumnes. MIA AGRAMUNT, directora de l'Escola Àngels Garriga "Intentem que sigui al segon trimestre, així dones pas a les famílies que són noves a l'escola, des de P3, i als pares com amb més experiència. Es traspassen una mica el testimoni." Aquesta és la manera com des d'aquesta escola de la Font d'en Fargues han aprofitat l'actual context de retallades en educació, que també ha repercutit en el manteniment dels centres, per transmetre valors positius als infants.

Les famílies, els docents i els nens arreglen tot allò que l’escola no pot fer dins de l’horari lectiu. Ho fan de manera altruista. Per al centre, a més de l’alternativa per millorar l’estat de les instal·lacions, això és una via per fomentar les relacions entre les famílies i ensenyar a l’alumnat que ha de tenir cura del mobiliari.