L'Institut Guineueta és un dels pocs centres de secundària de la ciutat plenament implicats en l'ensenyament de música i dansa dins l'horari escolar. L'instrument destacat és la flauta, amb la qual preparen un concert per al projecte Simfònic aquest dissabte a l'Hotel Mandarin. La flauta també està present a les coreografies del projecte Tot Dansa, de l'Institut d'Educació de Barcelona. El coreògraf Álvaro de la Peña els ensenya les claus bàsiques de la dansa contemporània i altres ritmes. NATÀLIA GALÁN, alumna de l'Institut Guineueta "Tenim tres hores de música a la setmana, dues per a flauta i una per a ball. El professor ens ensenya una coreografia i l'hem d'assajar i cada cop que ve a l'escola l'assagem amb ell i després la posem en conjunt amb les altres escoles." ROBERT BENITO, professor de música de l'Institut Guineueta "L'objectiu és introduir dins el currículum la dansa, que ara per ara no està i és una mancança bastant greu. També la creativitat, l'expressivitat, el moviment, la coordinació, que són aspectes que potser en altres assignatures no es treballen." Es tracta d'una assignatura optativa, però gaudeix d'una gran acollida entre els alumnes. ARNAU VERGÉS, alumne de l'Institut Guineueta "Jo crec que és una experiència bastant bonica, ja que t'ensenyen com col·locar-te, coreografies, diferents tipus de música, i pel primer any jo crec que està bé. És una experiència que potser poca gent la pot fer i, per tant, jo estic orgullós de poder-la fer." Els sis mesos d'assajos conclouen amb una representació al Mercat de les Flors.

Els alumnes participants són aquells que trien la música com a assignatura optativa, de manera que, dins l’horari escolar, estudien flauta amb el professor de música, i dansa gràcies al ballarí i coreògraf Álvaro de la Peña. La música i la dansa aporten als nois i noies l’aprenentatge i el desenvolupament de la creativitat, l’expressivitat i la desinhibició del moviment.