Fotografia d'una nova tapa que es podrà tastar a la ruta de les Roquetes. Són els darrers preparatius abans que es reprengui la iniciativa aquest dimecres. Un cop superada amb èxit la prova al juny, la ruta s'ha establert fins a finals d'any, moment en què volen unir-se a la ruta Pinxu-Panxo del districte. CARLOS BALSALOBRE, El Rincón de Carlos "La tapa es el vegetal de pollo. Con la chapata que hacemos nosotros, con mayonesa, lechuga, pollo empanado y pimiento verde. Los miércoles viene gente que no son los clientes siempre. Vienen a por la tapa que antes no han venido. Vienen nuevos clientes." MERCEDES SÁNCHEZ, Bar Granada el Kiko "Yo he llegado a hacer 200 montaditos. Está bien, porque esto es darle vida a los bares, al barrio y para q la gente se conozca entre ellos y buena harmonía entre todos." JOSÉ, Bar Granada El Kiko "Hay un tipo de clientela bastante joven que viene por el hecho de tomar al tapa, que no se conocía y ahora sí que se conoce. El simple hecho de probarla, se busca clientela joven, nueva, ir renovando." És la iniciativa més vistosa, però no l'única de l'associació de comerciants de les Roquetes, creada fa uns mesos. Els comerciants fan pinya per donar-se a conèixer en un barri on els pendents dificulten el passeig. MONTSE AGUILAR, Estil Dental "La verdad es que está teniendo una respuesta fantástica, no sé si es por las campañas que hacemos. La campaña de 'paranys' tuvo mucho éxito porque la gente que iba a buscar el objeto que estaba colocado estratégicamente, no sabía que estábamos aquí, con lo cual se nos dio a conocer. También estamos colaborando con el tema de Carnaval, el dia de la fiesta nos pusimos todos los comercios en la calle de la Mina de la Ciudad y la verdad es que hubo muchísimas visitas." La Montse és una de les comerciants que participaran en la nova iniciativa de l'octubre, cursos de formació de Barcelona Activa, com els d'eines d'Internet o el d'aparadors. A més, l'associació també estudia amb l'Ajuntament com afavorir l'aparcament al barri per als clients, un altre aspecte que consideren essencial.
Fa uns mesos els comerços de les Roquetes van decidir unir-se i establir-se com una associació per tal de motivar els veïns a comprar dins el barri. En aquest temps han dut a terme diverses campanyes que els han donat a conèixer al veïnat i els han fet créixer en nombre d’associats. Una de les campanyes estrella ha estat la de la ruta de les tapes, amb la qual els dimecres de juny i juliol una quinzena de bars van oferir tapa i beguda per 1,95 euros. Després d’aquesta primera prova ara tornen a engegar la ruta fins a finals d’any, però no és l’única iniciativa que han preparat per a aquesta tardor.
Entre les noves iniciatives, hi ha la prolongació de la ruta de les tapes fins a finals d’any, amb la vista posada en una propera inclusió dins la ruta del districte, la Pinxu-Panxo. Paral·lelament, l’associació treballa per oferir als socis aquest mes d’octubre els programes de formació d’Obert al Futur de Barcelona Activa. La idea és que els comerciants treguin el màxim profit als seus negocis a través de les eines que ofereix Internet i altres tècniques de màrqueting. Amb tot aquest esforç els comerciants volen combatre l’efecte de dos dels principals problemes que tenen: les grans superfícies i l’orografia del barri, plena de pendents que dificulten el passeig.
L’Associació de Comerciants de les Roquetes fa un bon balanç de les campanyes engegades des de la creació de l’entitat, amb el suport de Barcelona Activa i el Pla comunitari de les Roquetes. La ruta de tapes ha generat més mobilitat al barri els dimecres i la implicació en les festes del barri i concursos han fet que guanyin clients nous. I també, més associats. De moment són uns 40 comerços però esperen ser-ne aviat molts més.