Un grup de pares i mares de la Barceloneta han creat el Col·lectiu Petits Maians. Neix amb la intenció d’aconseguir canvis al barri, un canvis que han de tenir en compte les necessitats dels infants de zero a cinc anys. ESTHER ZAMORA, Col·lectiu Petits Maians “Intentar revaloritzar, reivindicar i donar-li valor a aquesta franja d’edat que tradicionalment està sempre com molt oblidada i que nosaltres volem donar el valor que es mereix.” Creuen que els nens podrien participar més en l’oferta dels equipaments públics del barri i també consideren que n'hi ha alguns que es podrien millorar per adaptar-los a les necessitats del veïnat. ANNA OBRADORS, Col·lectiu Petits Maians “Obrir els espais que ja tenim a les famílies a aquesta franja d’edat. Comptem amb l’equipament infantil de la Barceloneta, per exemple, que té uns horaris molt limitats.” La Barceloneta, amb una població de 15.000 habitants necessitaria, segons alguns veïns, més espais destinats als infants. AURORA BURRAU, veïna de la Barceloneta “Jo em trobo ara, igual ara amb el meu net que amb les meves filles que les he tret sempre al carrer. A l’estiu era a la platja, però a l’hivern, al Parc de la Ciutadella, era la solució.” A més de nous espais, el Col·lectiu Petits Maians, també reivindica que les famílies puguin participar en la gestió dels equipaments destinats als nens de zero a cinc anys.

El barri de la Barceloneta, amb 15.000 habitants, té en l’actualitat tres parcs infantils. Aquestes zones, segons un grup de pares del barri, “són insuficients i no tenen en compte els infants més petits, els que tenen entre zero i cinc anys“. Per aconseguir que certes coses canviïn al barri, aquestes famílies han creat el col·lectiu Petits Maians. Volen canvis en les diferents infraestructures físiques però també volen canvis de mentalitat i de maneres de fer. Consideren que els nens més petits queden fora de moltes activitats que es programen al barri, tant en els espais públics com en els equipaments. Demanen també poder tenir més implicació en la gestió d’aquests espais.