Canvia el projecte del carril bici de la plaça d’Espanya. Aprovat durant la legislatura anterior, havia d'entrar en funcionament al setembre però ara es considera que no era prou segur. Per això, el nou equip de govern ha buscat una nova solució. Per aquesta plaça hi circulen a diari uns 100.000 vehicles i més de 20 línies d'autobús. Per evitar accidents, el nou projecte preveu que els ciclistes circulin a tocar de la vorera de la plaça i no entre els autobusos i els cotxes com estava previst inicialment. JAVIERA AGASITUA “Sí, es una buena idea porque no es fácil dar la vuelta a la plaza.” PAN DIMOVSKY “Aquí en Barcelona se respeta mucho el tráfico y se respeta mucho a las bicis. Entonces creo que no va a haber diferencia si las bicicletas pasan cerca de los coches o los buses.” CARMEN RODRÍGUEZ “A nosotras nos iría de maravilla porque somos afiliadas de la ONCE y claro, ahora lo veníamos comentando. Ya no es el problema que tenemos de visión, para cruzar las bicicletas pasan para allá, para acá y esto nos ocasiona un peligro.” Amb aquest nou projecte, s’ha prioritzat la seguretat del ciclista però comportarà que el nombre de semàfors augmenti. A més, els busos es creuaran amb les bicicletes en punts diferents. “Aquest canvi retardarà l'execució de l'obra, però a hores d'ara ja s'han fet tots els treballs necessaris per implementar els semàfors que permetran la circulació de les bicicletes.”
El carril bici de la plaça d’Espanya havia d’entrar en funcionament a finals d’aquest estiu. Però tres mesos després encara no ho ha fet. El projecte que va aprovar el govern anterior preveia que els ciclistes circulessin entre els autobusos i els cotxes. Segons l’Ajuntament, això però no era prou segur pel volum de vehicles que passen a diari per la plaça. Aquesta proposta va generar moltes crítiques, especialment del Bicicleta Club de Catalunya, que va assegurar que no protegia els més dèbils.
El nou pla del consistori estableix que les bicicletes circulin per l’interior de la plaça d’Espanya, és a dir, per l’espai que actualment ocupa el carril bus. Amb aquest projecte, ciclistes i autobusos es creuaran en cinc punts diferents, de tal manera que caldrà augmentar el nombre de semàfors a la zona. L’Ajuntament assegura que ja s’han fet les actuacions necessaries per fer nova la semaforització de la plaça i espera que el nou carril bici pugui entrar en funcionament al més aviat possible.