Un per un els 48 establiments que apareixeran retratats al calendari reben aquesta visita. La idea és fer una imatge espontània, que, en alguns casos, és una proposta del mateix botiguer. "Havia pensat... he comprat laca i tot, que jo estava ensenyant electrodomestic i ell endollava i se'm quedaven els cabells així." I dit i fet.. NÚRIA FERNÁNDEZ, propietària de Nuki "Com venc electrodomèstics, la gent quan ve aquí és perquè se li ha fet malbé un aparell, i per representar-ho és això, que t'ha passat la corrent." "És una manera d'apropar-se al veïnat i que ens conegui la gent nova, que ha vinguta viure fa poc." El primer objectiu del calendari és dinamitzar el comerç de proximitat de les tres associacions de comerciants del Besòs Maresme, un dels barris de la ciutat més castigats per la crisi. MARTA PUYOL, tècnica de Treball als Barris Besòs Maresme "Els comercinats associats sempre que els hi proposem fer una iniciativa com aquesta ens diuen que sí, perquè veuen que és bò tenir publicitat simpàtica, divertida... crea sinergies, t'he vist a la fotografia... que guapa estaves... Totes aquestes sinergies fan que la client entri la gent es conegui que hi hagi una mica de simpatia entre tots." Però el projecte també té una vessant solidària i serveix per fer una recollida d'aliments. La idea és que els veïns donin productes de primera necessitat, com llegums, pasta, llet... A canvi els botiguers els regalaran el calendari, del qual s'editaran un miler d'exemplars. RAQUEL ESPADA, presidenta de l'Associació de Botiguers del Besòs "És una manera més que els veïns puguin aportar una mica d'ajuda a les famílies més necessitades del barri que moltes vegades són els nostres veïns." La distribució del calendari es farà durant les festes de Nadal. Els comerciants seran els encarregats de recollir i emmagatzemar els aliments, que la Xarxa Solidària del Besòs Maresme repartirà després entre les persones més necessitades del barri.

El projecte ha estat impulsat pel projecte de Treball als Barris del Districte de Sant Martí, que treballa en la dinamització econòmica del Besòs i el Maresme. La idea, segons explica la tècnica de dinamització de comerç, Marta Puyol, és “fer una fotografia creativa i divertida que serveixi per generar una imatge simpàtica de les botigues i, alhora, estableixi noves sinergies entre clients i comerciants”.

Hi participen 48 comerciants de tres associacions del barri: l’Associació de Botiguers del Besòs, l’Associació de Comerciants Xavier Nogués i l’Associació de Paradistes del Mercat del Besòs. La iniciativa ha de servir per dinamitzar aquests eixos, però també per fer una recollida solidària d’aliments. Els botiguers regalaran el calendari a canvi que els clients els portin un producte de primera necessitat com llegums, pasta, llet, llaunes de tonyina o sardines, etc.

Les sessions de fotos s’han fet durant tres jornades consecutives i ara s’editaran un miler d’exemplars del calendari, que es distribuirà durant les festes de Nadal. Els comerciants seran els encarregats de recollir i emmagatzemar als seus locals els aliments que, després, la Xarxa Solidària del barri s’encarregarà de repartir entre les famílies més necessitades del barri. La distribució es farà després del dia de Reis.