Els veïns de Baró de Viver han de caminar un bon tros per arribar fins al metro. Aquesta és la carretera que uneix el barri amb la zona de l'estació, un entorn aïllat del pas de la gent i que crea inseguretat als vianants. MATIAS BAILÉN, veí del barri "Està bastant aïllada i a la nit és perillós, sobretot per les dones. I quan va un noi sol, també." MARÍA PILAR DE LOS SANTOS, veïna del barri "En su día lo tendrían que haber puesto más cerquita de donde está porque ahí ha habido muchos robos, ha venido la polícia..." MIGUEL CUBILLAS, Comissió d'Urbanisme del barri de Baró de Viver "Sales en Baró de Viver, però para llegar a Baró de Viver necesitas unos 300 o 400 metros sin estar habitados, luego está a diferentes niveles de altura, la luminosidad por la noche es casi nula por el nudo de la Trinidad." Des que es va crear l'estació de metro, els veïns lluiten perquè l'espai sigui més habitable i es converteixi en una zona segura. És per això, que l'Ajuntament ha pres mesures i treballarà durant els propers mesos per dignificar l'entorn. Les obres preveuen dues actuacions principals: la instal·lació de nou enllumenat i la reurbanització de l'espai més proper a l'estació. Això inclou l'enjardinament d'una part del sòl i l'ampliació de la calçada. Amb aquestes mesures s'hi vol potenciar l'afluència de persones i, així, que els vianants tinguin companyia quan circulin per la zona. RAIMOND BLASI, regidor de Sant Andreu "La ciutat de Barcelona tenia un petit deute amb el barri de Baró de Viver. Sobretot amb el que seria una millora de l'accessibilitat i la lluminositat al metro de Baró de Viver." En aquest espai s'hi construirà una pista esportiva de patinatge i al costat s'hi instal·laran un seguit d'horts urbans. En total, la superfície reformada serà de 830 m2 i tindrà un cost d'uns 314.000 euros. Aquest nou espai es preveu que estigui enllestint durant els primers mesos de 2014.

Des que el metro va arribar a Baró de Viver, la localització de l’estació ha facilitat que s’hi produïssin diversos atracaments i fins i tot alguna violació. Les causes de l’aïllament d’aquesta zona són la falta d’il·luminació durant la nit i la poca afluència de gent. La parada de metro no es troba en el mateix barri de Baró de Viver, sinó que s’ha de creuar el passeig de Santa Coloma i caminar un tros més enllà per arribar-hi.

Per tal d’evitar aquesta situació, l’Ajuntament de Barcelona ha iniciat un seguit d’actuacions que volen dignificar la zona i fer-la més urbana. Les obres consisteixen en la reurbanització de l’entorn, mitjançant l’enjardinament de la zona i l’ampliament de la calçada, i la instal·lació de nou enllumenat públic. També s’està actuant en les voreres, reparant-les, i s’implantarà clavegueram.

Les obres, amb un pressupost de 313.637 euros, reformaran una superfície de 830 metres quadrats i es preveu que finalitzin durant els primers mesos de 2014. Aquestes actuacions són la primera part del projecte per urbanitzar la zona. Més endavant, hi haurà una segona actuació en què s’hi instal·laran horts urbans i una pista esportiva de patinatge.