El Tast a la Rambla 2024, l’edició amb més oferta gastronòmica fins ara, ha finalitzat la seva desena edició amb 140.000 degustacions venudes. La plaça de Catalunya ha acollit per segon any i de manera provisional aquesta fira gastronòmica de quatre dies per on han passat milers de barcelonins i també visitants catalans i turistes.

La tapa amb més èxit, el New York roll català

La tapa més demanada ha estat el New York roll català, del restaurant Pepa Tomate; seguit de l’arròs melós de botifarra, ceps, carxofa i ceba caramel·litzada, d’Al Grano by Telefèric. La tercera tapa més venuda ha estat el mollet de costella de porc ibèric de gla Maldonado amb salsa anticuchera i cacauet, coriandre i ceba envinagrada, de Casa Amàlia 1950.

La majoria del públic, barceloní

El Tast a la Rambla ha ofert enguany propostes gastronòmiques de 30 restaurants i sis pastisseries de la ciutat. Platets que a un preu de 6 € han aconseguit atreure milers de persones. Segons els organitzadors, el 42 % del públic ha estat barceloní, el 18 % visitants de la resta de Catalunya i de l’estat i el 40 % ha estat públic internacional. “Hem tingut tots els ‘showcookings’ plens”, han destacat els organitzadors de la fira.

Una de les novetats d’enguany ha estat la presència de la gastronomia dels 12 països que participen en la Copa Amèrica amb els cuiners dels equips de les regates.