Taihoro, l'AC75 de Emirates New Team Zealand a Barcelona

L’AC75 Taihoro, amb el qual competirà a Barcelona l’Emirates Team New Zealand, defensor del títol a la 37a edició de la Copa Amèrica de vela, ha arribat poc abans de la mitjanit a la base de l’equip neozelandès a la Ciutat Comtal.

El Baltic Spring, un mercant multiusos

El transport del Taihoro va atracar durant la matinada de dijous al port de Tarragona a bord del mercant Baltic Spring, després de finalitzar un viatge de 28 dies i 11.400 milles nàutiques (21.125 km), via el canal de Panamà, des del port neozelandès de Tauranga, d’on va partir el 22 de maig.

Des de Tarragona, l’embarcació ha estat transportada a la base de l’equip al moll de Barcelona, situat al Port Vell, per carretera i, com va passar amb el transport del seu AC75 anterior, l’Et Rehutai, amb el qual van guanyar el 2021 l’última edició de la Copa Amèrica i que va arribar a Barcelona a principis de juliol del 2023, el monobuc ha estat traslladat en un mercant, al costat d’un carregament de kiwis a Espanya.

El Baltic Spring és un mercant de càrrega refrigerada, amb bandera de les Bahames, de 156 metres d’eslora i 23 de manga i que desplaça 12.942 tones. Donada la complicada situació actual a l’oceà Índic i el canal de Suez, els neozelandesos van optar per una ruta diferent a través de l’oceà Pacífic, el canal de Panamà, que van creuar el 7 de juny, l’oceà Atlàntic i, per acabar, el Mediterrani per Gibraltar, arribant a Tarragona.

Botat a Auckland el 18 d’abril i que durant tres setmanes va servir per a l’entrenament de la tripulació neozelandesa en una operació logística de gran precisió, el Taihoro, que en maori significa ‘el més ràpid a la mar i entre el cel i la terra’, va ser transportat per carretera des de la base de l’equip a Wynyard Point, al port de Tauranga, a 210 quilòmetres al sud.

L’Emirates Team New Zealand segueix enviant material a Barcelona

A més de l’AC75 Taihoro, el mercant ha transportat el seu pal, la seva llanxa de persecució i diversos contenidors d’equip. Mentrestant, continua l’enviament de material aeri i marítim entre les bases d’Auckland i Barcelona, com són els dos AC40 de l’equip, ja llestos per ser enviats des de Wynyard Point.

Ara, els equips de mecatrònica, hidràulica, veleria, disseny i enginyeria hauran de preparar al Taihoro per a la primera navegació a la Ciutat Comtal, a finals d’aquest mes o principis de juliol. A les acaballes de l’octubre, la major part l’equip neozelandès va deixar la base de Barcelona per entrenar-se durant l’estiu austral a Nova Zelanda. L’1 de juny va començar l’hivern austral i tot l’equip, al costat de les seves famílies, unes 300 persones, s’estan traslladant ja de nou a Barcelona fins al final de la competició, a finals d’octubre.