El regal que li van fer els Reis Mags, sense ella demanar-lo, quan només tenia set anys no l’oblidarà mai: la seva primera moto. A còpia d’esforç i talent, Sara Sánchez s’ha convertit en l’única catalana a participar en el primer Mundial femení de motociclisme, una competició que espera “que no sigui una barrera per deixar de competir amb els nois, sinó un trampolí per després passar a altres categories”, i amb la qual confia que es creïn referents per a les futures generacions, unes referents femenines que ella mai no va tenir.

El sacrifici i l’esforç de Sara Sánchez, “la nena dels circuits” que brilla al Mundial femení

Des que li van regalar la moto quan era petita, Sara Sánchez no se n’ha desenganxat. Primer, jugant al petit circuit que tenia la casa de la seva àvia i, més tard, ja com una afició quan s’entrenava amb el seu pare. Ell va ser qui va decidir apuntar-la a les proves del RACC. “Mai havia provat una moto de velocitat, perquè la meva era de cros. Però no m’ho vaig pensar i vaig dir que sí. Aquell dia plovia i no vam poder rodar, vam fer les proves a través d’una entrevista i no em preguntis per què però em van acceptar”.

Imatge arxiu personal Sara Sánchez

A partir d’aquell moment va anar avançant de categories i la dedicació i l’esforç econòmic van ser sempre molt grans. Combinava feina, estudis i entrenaments fins fa dos mesos, quan va arrencar el primer Mundial femení de motociclisme i va decidir deixar la feina per poder dedicar més hores al que més li agrada: “No podia fer 40 hores treballant i després anar a entrenar-me. A més, m’havia d’agafar molts dies de festa per marxar a les curses. Aquest any era el moment de fer-ho”.

Somiar en gran amb el propòsit d’obrir camí per a les properes generacions

És l’única representant catalana i la cinquena d’espanyola a participar en el primer Mundial femení de superbike, organitzat per la federació internacional (FIM). Després de les dues primeres rondes, la pilot es situa a la tercera posició a la classificació general. “El meu objectiu és quedar entre les tres primeres a totes les curses i, per què no, guanyar el Mundial. Seria un honor ser la primera campiona del món de la història”, ha explicat. Sara Sánchez, però, vol continuar competint en categories mixtes perquè creu que “han demostrat que poden fer-ho”.

Per sobre de tot, espera que aquesta primera edició femenina serveixi per crear referents i deixar clar a les futures generacions que aquest també és un món per a dones: “Espero que aquest Mundial ajudi que les nenes ho vegin i diguin: ‘Mama, papa, compreu-me una moto’, que ajudi que creixi el motociclisme femení. No és un món de nois, és un món de pilots, independentment del gènere“.