Tropicfeel és la marca bacelonina que s’amaga darrere el calçat oficial de la Copa Amèrica. Són les primeres sabates fabricades amb xarxes de pesca i veles procedents del mar. Es tracta d’una edició especial que la marca ha tirat endavant amb dos dels seus models més icònics.

L’aliança amb Emirates Team New Zealand

El CEO i fundador de Tropicfeel ha explicat a betevé que l’aliança per fer la col·lecció va néixer fa dos anys, després que a Mack Dalton, responsable de patrocinis de la competició, li arribessin un parell de sabates de la marca i li agradessin molt. Tant, que li va regalar unes altres al seu pare, Grant Dalton, director executiu de la Copa Amèrica, i de l’Emirates Team New Zealand.

D’aquesta manera, l’any passat, des de l’equip organitzador de la 37a edició de la CAV, van contactar amb la marca barcelonina per col·laborar i crear una línia de calçat específica per navegar, perquè fos el calçat oficial de l’Emirates Team New Zealand durant la competició, i aprofitar per treure una versió especial per comercialitzar.

Creat amb xarxa de pesca i vela reciclades

Es tracta de les primeres sabates fabricades amb xarxes de pesca i veles de competició utilitzades. Després d’extreure les xarxes del mar, en col·laboració amb l’empresa Repreve, es trituren i es converteixen en petits pèl·lets i fibres que es reconverteixen en fil per fabricar les vambes.

Així s’aconsegueix que el material de les sabates estigui format en un 74 % de xarxes de pescar i retalls de veles reciclades.

Les versions especials de Tropicfeel

La col·lecció, que està a la venda, inclou dos models en tres versions especials amb els colors de la competició —vermell, blau i blanc— dels dos models més populars de la marca, All-terrain i Sunset. També s’ha llançat una edició especial de la motxilla waterproof daypack en dos colors i la seva primera bossa tote, dissenyada especialment per a l’ocasió.

A més, s’ha fet una edició especial del model Sunset Ocean, en una versió que només disposa de 1.851 unitats a la venda en commemoració amb la data de fundació de la Copa Amèrica de vela. Tot, seguint amb l’origen de la marca, que va néixer el 2017 per atendre una necessitat com la de de tenir unes sabates que fossin lleugeres per viatjar però que es poguessin utilitzar per a activitats formals com anar a sopar, com per fer activitats esportives. Va ser aleshores quan es van agafar les particularitats tècniques i de tracció d’unes sabates de muntanya, el millor de les sabates esportives, i les qualitats de les sabates d’aigua. És un calçat que s’eixuga molt ràpid i que gràcies a la tecnologia que s’empra, permet que l’aigua surti per la sola.

Moda a la Copa Amèrica

Diverses firmes de calçat i de moda patrocinen equips de la Copa Amèrica; Prada patrocina els italians Luna Rossa Prada Pirelli, Camper a l’Ineos Britannia i la catalana Lola Casademunt a l’equip de l’American Magic. Tot i això, Tropicfeel és el calçat oficial i demostra que les marques catalanes aprofiten per situar-se en el mapa internacional gràcies a la 37a edició de la Copa Amèrica de vela.