Tot i no constar entre els favorits, el GAES va ser al grup capdavanter des del principi, i fins i tot va liderar la regata durant unes hores a l'altura de Cap Verd. La retirada de l'Hugo Boss el 15 de gener va obrir-li de bat a bat les portes del podi. Una errada en la tria de la ruta prop del cap de Bona Esperança va descartar-los per la victòria. GERARD MARÍN "Vam perdre 2-3 dies. I per culpa d'aquests tres dies vam agafar un anticicló només nosaltres, i vam quedar aturats tres dies més." Des d'aleshores, el veler s'ha mantingut sempre tercer. Anna Corbella i Gerard Marín van saber aguantar l'escomesa del Renault Captur, a l'Índic, i es van arribar a situar a tan sols 10 milles del segon, el Neutrogena, després de la seva aturada tècnica a Nova Zelanda. Finalment, durant la remuntada de l'Atlàntic, els navegants catalans van decidir conservar una posició que haguessin firmat abans de començar. ANNA CORBELLA "Hem de trobar sempre aquest equilibri entre donar el màxim i saber que el nostre objectiu principal era arribar a Barcelona. I assegurar la tercera plaça, que és un molt bon resultat."