Intercity Alacant
Foto: @CFIntercity

L’Intercity de Sant Joan d’Alacant serà el rival del Barça als setzens de final de la Copa del Rei, una eliminatòria que no serà a l’Estadi Antonio Solana, als afores d’Alacant. El club està buscant algun estadi de la zona amb més capacitat. El Barça se les haurà amb un rival de nova fundació perquè l’Intercity va néixer el 2017.

1. L’Intercity, fundat per pujar ràpid

L’Intercity es va fundar el 2017, quan un nou grup inversor va entrar al GCD Sant Joan, un club del 1929. El nou grup va canviar la identitat del Sant Joan i, fins i tot, li va canviar els colors de l’equipament. La idea dels inversors era injectar diners a un club que pugés ràpid de categoria i, de moment, ho estan assolint.

2. Quatre ascensos en cinc anys

L’Intercity va començar a competir a la Primera Regional de la Comunitat Valenciana la temporada 2017-18 i el projecte va funcionar. Quan encara mancaven quatre jornades per acabar la Lliga, l’Intercity va assolir l’ascens a Regional Preferent. La temporada següent va pujar a Tercera Federació, en què va estar dos anys, fins que va aconseguir ascendir a Segona Federació. Allà s’hi va estar una temporada i va pujar a Primera Federació.

3. L’Intercity va intentar comprar places dues vegades

L’Intercity té pressa per pujar de categories i dos estius va intentar aconseguir una plaça a una categoria superior de manera administrativa. Cap va tenir èxit. La temporada 2018-19, després de pujar de Primera Regional a Regional Preferent, va intentar saltar dues categories i tenir plaça a Tercera Federació mitjançant la fusió amb el Novelda CF, també alacantí. La RFEF no els ho va permetre al·legant que els dos clubs no complien els requisits geogràfics.

La segona vegada va ser l’estiu del 2019, quan va intentar comprar la plaça vacant que el Reus Deportiu havia deixat a Segona Divisió B. Finalment, el FC Andorra, de Gerard Piqué, va guanyar la subhasta i es va quedar amb la plaça.

4. Primer club que cotitza a la borsa

L’equip alacantí va fer història el 29 d’octubre del 2021 en convertir-se en el primer club de futbol espanyol a cotitzar a la borsa, concretament al BME Growth. Les accions han caigut durant el primer any, però el fet d’estar a la borsa els ha permès aconseguir finançament.

​​5. Un club amb mentalitat de “start-up”

La idea dels inversors que van fundar l’Intercity és que el club funcioni com una “start-up”, tal com Toni Gallego, executiu del grup Intercity, va explicar. Segons ells, les “start-ups” funcionen arran d’una idea que té algú que necessita inversió. Després hi ha un producte que requereix més inversió i, a continuació, necessita més comercialització fins a aconseguir que sigui sostenible. La idea dels inversors és arribar ràpid a Segona Divisió per poder ingressar entre sis i vuit milions, més les ajudes de la Lliga i la RFEF.

6. Guillem Jaime i més exjugadors del Barça

Guillem Jaime és un dels vuit jugadors de l’Intercity que han passat pel Barça. El lateral dret de 23 anys va entrar a La Masia al benjamí B. Va passar per totes les categories blaugrana fins a assolir la fitxa del Barça B, la temporada 2018-19. El curs 2017-18 va ser el capità del juvenil A i va poder aixecar els títols de la Youth League i de la Lliga. Amb el filial blaugrana va tenir un gest que va emular els que feia Carles Puyol.

7. Intercity i Lucentum, junts al bàsquet

El novembre del 2021, l’Intercity es va unir a la Fundació Lucentum, equip històric de bàsquet que va competir durant nou temporades a l’ACB.