Barcelona s’ha bolcat en els afectats per la DANA que ha afectat València. Ho ha fet recollint aliments i productes de necessitats bàsiques, però també ha enviat equips de la Guàrdia Urbana, els Bombers i els serveis de neteja, així com un equip de 12 professionals d’atenció social del Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona (CUESB), que s’han desplaçat a Catarroja per oferir primers auxilis psicològics, acompanyament a víctimes i atenció grupal a comunitats.
En una entrevista al bàsics Montserrat Rovira, directora del CUESB, ha explicat que s’han trobat moltes persones “molt sobrepassades”, ja que també han viscut la tragèdia en primera persona. En un principi estaven molt “enfadades”. Ara, ja comencen a sortir “el plor, la tristesa, la impotència i la sensació que això és real”. Rovira fa èmfasi que aquests ciutadans “han passat molta por”.
L’equip del CUESB està fent visites a domicilis i atenció psicològica grupal
L’equip del CUESB està acompanyant els serveis socials de Catarroja fent visites a domicilis, també atenció psicològica grupal, tant amb els serveis que estan intervenint en l’ajuda com amb la població. Rovira apunta que la situació és caòtica, però també veu la llum, ja que creu que va evolucionant. Tot i això, assegura que és “una feina de llarg recorregut: primer, trobar els desapareguts i després, enterrar les persones que han mort i netejar els carrers per poder tornar a caminar i trobar-se”.
Explica, a més, que els treballs són complexos, ara estan fent tasques de neteja, però avisa que més tard caldrà atenció psicològica pel trauma que han passat. La feina al carrer és complexa i els serveis d’emergències han de treballar de nit per la quantitat de gent que hi ha de dia. Un exemple de la dificultat a la qual s’enfronten: “Els Bombers de Barcelona fa dos dies que intenten buidar un aparcament”.