Dins de les instal·lacions del Port Olímpic, a tocar del dic de recer, l’equip dels joves del Sail Team BCN, aparella el seu AC40 per afrontar un dia d’entrenaments. No és gaire habitual que l’equip tingui accés al veler que, de fet, pertany a l’equip francès i, per tant, dies com el d’avui cal aprofitar-lo al màxim.

12 equips que s’enfrontaran fins al 27 de setembre

Els 12 equips que participen en l‘Unicredit Youth America’s Cup estan ubicats al Port Olímpic i alguns d’aquests tenen la base en alguns locals que es troben just a sota del dic de recer. En les instal·lacions portuàries es donen cita els sis equips joves de la competició oficial, és a dir, els de Nova Zelanda, França, Suïssa, els Estats Units, Itàlia i Anglaterra i els sis equips convidats, el dels Països Baixos, el Canadà, Alemanya, Suècia, Austràlia i, òbviament, Espanya, és a dir, el Sail Team BCN.

Els joves del Sail Team BCN

La tripulació, després d’una reunió inicial amb els entrenadors, Luis Brito i Mónica Azón, comencen a posar a punt l’embarcació. Estan presents en tota l’operativa, els capitans Martin Wizner i el Conrad Konitzer, els trímers Antonio Torrado i Jaime Framis i la Neus Ballester que controlarà les dades de l’equip i també és trímer de reserva.

Perquè ens fem una idea de les dificultats que tenen els nostres a l’hora d’entrenar, la llanxa de suport del AC40 del Sail Team BCN ens pot donar una pista. Serigrafiat, veiem el logotip de l’equip francès Orient Express, i és que l’embarcació, tant la dels joves com la del femení, pertany als francesos i l’equip espanyol la lloga per poder fer pràctiques amb foc real a la mar. I no és fàcil, han de trobar un dia que ni els joves ni el femení francès entreni i que coincideixi amb unes bones condicions climàtiques.

Un cop el vaixell està a punt, es fa al dock-out, la sortida dels velers del port, que a diferència dels grans AC75, que surten de la base un a un, aquí els AC40 surten tots junts i amb menys afició fent-los costat.

Un cop a alta mar, els AC40 entrenen tots junts en el camp de regates perquè les competicions, fins a la final, es faran en flota, és dir, els sis AC40 de l’equip A i l’equip B competiran a l’hora per mirar d’arribar els primers a les boies d’arribada.

Aquell dia per mala mar es va haver de suspendre l’entrenament i, això, resta a l’equip dels joves les tant necessàries hora i mitja d’entrenament que és el temps que duren les bateries de l’AC40 abans d’esgotar-se.