L’Ajuntament de Barcelona estudia la possibilitat d’augmentar les zones de velocitat 30 de cara al nou pla de mobilitat 2019-2024. L’Eixample és un dels districtes on aplicar aquesta mesura és més complicat, i una de les opcions per aconseguir-ho és intervenir també urbanísticament i reconfigurar les cruïlles. Aquesta mesura s’ha implantat al carrer del Comte Borrell i es farà al carrer del Consell de Cent. Álvaro Nicolàs, assessor de la regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona:

També han parlat del  canvi de model que suposa aquesta iniciativa  Josep Cayuelas, responsable d’Àrea de FATEC; Adriana Ciocoletto, urbanista i membre del Col·lectiu Punt Sis; Ole Thorson, president de l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit i membre de la junta de Catalunya Camina i Xavier Querol , professor d’Investigació de Qualitat de l’Aire del CSIC.

Un cotxe que va a 50 quilòmetres per hora recorre abans d’aturar-se definitivament 28 metres. A 30 quilòmetres per hora aquesta distància es rebaixaria a 11 metres. Això ajudaria a salvar moltes vides, segons els experts. Aquest any el nombre de morts a la ciutat de Barcelona en accidents de trànsit ha estat de 17, sis dels quals vianants.