Arrenca la campanya comercial de Nadal amb un seguiment força desigual pel que fa a l’obertura de les botigues en diumenges i festius. Mentre que els comerços dels grans eixos comercials opten per obrir tots els dies permesos al calendari de la campanya 2022, el petit comerç es mostra més reticent a fer-ho. A més, els botiguers comencen la campanya de Nadal amb l’ull posat a la inflació, ja que preveuen que els clients gastaran un 30 % menys que en anys anteriors.
Els diumenges, “per descansar”
Precisament aquest ball de preus fa que els petits comerços ho tinguin més complicat per decidir si els compensa obrir els diumenges i mentre que alguns consideren que la campanya de Nadal els beneficia perquè “és l’època més forta”, d’altres consideren que “els diumenges són per descansar”. “Obrim de dilluns a dissabte matí i tarda, crec que són prou hores perquè la gent pugui comprar”, destaca en David Martínez, de Teixits Pàdua.
Esperança de recuperar les vendes prepandèmia
L’opinió a les grans cadenes, però, és unànime i auguren, en general, una bona campanya. En aquest sentit, la directora de màrqueting de L’Illa Diagonal, Ainhoa Izuel, diu que “l’objectiu seria tornar a les vendes del 2019”.